אביתר בנאי ב"תנועה"

אביתר בנאי ב"תנועה"

מופע סולו לאביתר בנאי עם השירים האהובים ושירים מהאלבום החדש.

הקריירה של אביתר בנאי ייחודית ומרתקת: אלבומו הראשון, שיצא בשנת 1997, היה לאחד מאבות המזון של כל נער ונערה מתבגרים. החידוש הגדול באלבומו הראשון, בהיותו מקורי וחסר שייכות לשום ז'אנר מוסיקלי ישראלי קיים. מעבר לזה יש בו טקסטים עמוקים המכילים ניגודים באופן פלאי: גילוי וחשיפה נדירה, לצד כיסוי והסתרה, בוטות ונוקבות לצד עדינות ורגישות, טירוף ונועזות לצד תמימות. אם צריך להגדיר את אביתר בשתי מילים, הן יהיו: איש רוח. הוא צייר המצייר בצלילים, שלוקח את המאזין למקומות רחוקים, משונים, אל מרתפי הנפש, וגורם לנו לחלץ מתוכם צעקה, דמעה, צחוק , תנועה, חיים. היצירה של אביתר מקורית, כנה ואמיצה.

במהלך השנים עבר אביתר שינויים בחייו האישיים ובחר בדרך חדשה. מאזיניו ומעריציו המתינו דרוכים לראות כיצד תשפיע החזרה בתשובה על יצירתו. הן מבחינת היקפה, הן מבחינת איכותה והן מבחינת תכניה. אך שוב, אביתר כדרכו, סלל דרך מקורית וייחודית של דיאלוג בין ישן לחדש, בין שפה אנושית, אוניברסלית, למושגים, לרגשות ולאמונות שאיתן נפגש. אביתר כאדם וכיוצר מעולם לא הגיע אל המנוחה והנחלה, כפי שקורה לעתים לאומנים מתבגרים, או לכאלו שחווים עצמם כמי ש'גילו את האור'. אביתר ממשיך לחפש, גם כאדם מאמין. הוא ממשיך להיות מצוי בקונפליקט ובמתח שבין ישן לחדש, בין אדם לאלוהים, בין אנושיות לדתיות. הוא שואל שאלות נוקבות, הכוללות ביקורת עצמית דיאלוג פנימי זה שהוא מצוי בו, מניב אלבום אחר אלבום של יצירתיות אינטנסיבית, מקורית, רעננה ומורכבת מאד. אחד הנושאים שאביתר עוסק בהם לאורך יצירתו, הוא הסכנה הרובצת לפתחו של אמן מצליח בהתנשאות, באיבוד הרגישות, בהתמכרות להצלחה. ושוב, העיסוק נעשה דרך פתיחת צוהר מרגש וחושף למתרחש בנפשו פנימה. מודעתו של אביתר לסכנה זו, ההתמודדות האמיצה ,הכנה והיומיומית שלו עמה, היא זו שמניחה לנגד עינינו אמן מצליח ופופולרי שנשאר עדין, רגיש, לא מתנשא, עם פשטות ואנושיות.

לבית אריה קלנג הוא מגיע עם מופע סולו עם השירים האהובים ושירים מהאלבום החדש, לבד על הבמה, עם גיטרה ופסנתר. במופע הסולו של אביתר, הוא נוגע בראשית השירים, החדשים והמוכרים ומציג אותם לקהל כפי שהיו ברגע לידתם – עירומים וחשופים, קרובים אל הלב. כל זה הופך את המאזין למוסיקה של אביתר לשותף פעיל ופעמים רבות הוא חש כאילו אביתר כתב את הדברים בשמו או עליו. אופייה המיוחד של יצירה זו, הוא שעושה אותה למיוחדת גם בהיבט של חיבור בין מגזרים שונים בציבור הישראלי. הציבור החילוני – חופשי, הדתי לאומי והחרדי. כולם מוצאים בית, רלוונטיות וחיבור ליצירה של אביתר. זה ניכר גם בקהל המגוון של הבאים להופעותיו. .את פרויקט 'מוזיקה בקלנג'-מגוון מופעים רחב של אמנים בהופעות חיות ואינטימיות המופק על ידי החברה העירונית לתרבות הפנאי באשדוד מנהל מוזיקלית שלום תשובה, יוצר העומד בראש ההרכב המוזיקלי המוערך "Chuva".

יום חמישי 27.6.19  |  שעה 21:00  |  בית אריה קלנג, רח' יאיר 2  |  מכירה מוקדמת 95 ₪, ביום האירוע 105 ₪  |  להזמנות ומידע: 08-9221883.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*