אביב הגיע פסח בא

אביב הגיע פסח בא

ניקיון, מיחזור, גיזום וצמחיה, מענה לפניות הציבור ופעילות במינהלות הרובע הם הנושאים הבולטים בהערכות לקראת חג הפסח, וראש מינהל התפעול כבר עוקב אחר ההכנות לחג של מנהלי יחידות התפעול וראשי מינהלות הרבעים. רוטנברג: נשמור על הרמה הגבוהה שהצגנו בשנים שעברו ונהדק את שיתוף הפעולה המוצלח עם התושבים. בעירייה קוראים לתושבים לשלב ידיים לקראת החג ולדאוג להוצאת הפסולת בהקדם.

חג הפסח, חג הניקיונות של ישראל, מזמן לנו אתגר לא פשוט בהתמודדות עם טונות האשפה הביתית וערמות סוגי הפסולת הלא שגרתיים. "מדובר בכמויות אדירות של פסולת ובעבודה אינטנסיבית של כל מערכות העירייה וחשוב לנו מאוד שהציבור ישתף איתנו פעולה ויפעל לפני הנחיות המינהל" אומרים במינהל התפעול, תוך שהם מציינים את ההערכות המוקדמת שלהם בהנחיות לעובדים, בחלוקת גבולות הגזרה, בהתאמת הציוד ובתכנון מועדי הפינוי עד לחג.

כבכל שנה ולקראת חג הפסח, ראש מינהל התפעול מר שלמה רוטנברג, כינס את מנהלי יחידות התפעול וראשי מינהלות הרבעים לישיבת הערכות ושמע מפיהם על ההערכות ועל המוכנות של ציבור העובדים למשימות הייעודיות. מר דני אלגרט, המשנה לראש המינהל ומנהל אגף תפו"ח, הציג את תכנית האגף לשירותי הניקיון עד לערב החג תוך שהוא מפרט מה הכלים שיעמדו לרשות המערכת וכמה עובדים יוקצו למשימות. המוקד העירוני, הנטיעות, מינהלות הרבעים ואפילו אגף החופים דיווחו על היערכותם ועל המשימות להן יידרשו עד לחג ובמהלך חופשת הפסח.

"העירייה על יחידותיה התפעוליות ודאי יעשו את המוטל עליהן, אך ללא שיתוף פעולה של תושבי העיר יהיה קושי בביצוע המשימות" אומרים במינהל התפעול, ולכן יצאה העירייה בקמפיין פרסומי "משלבים ידיים לקראת החג", הקורא לתושבים לשתף פעולה ולדאוג שניכנס לחג כשהעיר נקייה ומאירה פנים. העירייה בפרסומיה הדגישה את החשיבות בהוצאת הפסולת כבר עתה. "הוצאת גזם, גרוטאות ופסולת מוצקה יש להוציא בהקדם ולא להשאיר זאת לימים האחרונים" אומרים במינהל. כמו כן מזהירים הם מפני הוצאת פסולת ביתית, האסורה למעשה כל השנה ויש להרחיקה לאתר מורשה, אך בפסח היא משמעותית יותר.

חובה להדגיש כי גם הוצאת הפסולת הביתית תיעשה מוקדם ובעיקר להקפיד על השלכת הפסולת אל תוך כלי האצירה וטמוני הקרקע.

"ככל שנקדים לפנות אשפה כל נבטיח חג נקי ונמנע מטרדים מיותרים" מבטיחים במינהל ומאירים את תשומת לב הציבור לכך שגם השנה יונחו חביות מיוחדות לביעור חמץ. "אין לבצע ביעור חמץ בכלי האצירה או לזרוק לתוכם גחלים בוערים" מזהירים הם ומבקשים לבצע זאת רק בחביות המיוחדות לכך תוך התנהגות זעירה ושמירה על הילדים.

במינהלות הרבעים יערכו סיורים, יוצבו החביות והפסולת תפונה בהקדם, במיוחד פסולת מוצקה או פריטי ריהוט ישנים. במינהלות מצפים כי פסולת המיועדת למיחזור תונח בכלי האצירה המתאימים, כבימים שבשגרה. "העיקר שלכל פסולת תהיה כתובת ולא תתגלגל בחוץ"!

יחד דואגים לאשדוד יפה ונקייה וככל שתתעניינו בפרטים נוספים אתם מוזמנים להתקשר למוקד 106 או לברר באתר הרשמי של העירייה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*